Personvernserklæring

1. Innledning
Kystinkubatoren er opptatt av at du skal ha tillit til oss og hvordan vi behandler dine personopplysninger. I denne personvernerklæringen forklarer vi derfor hvorfor vi samler inn informasjon om deg, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til ditt personvern.

Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som kan knyttes til en identifiserbar enkeltperson. Dette kan for eksempel være navn og kontaktinformasjon, kjøpshistorikk eller informasjon om interesser.

Bruk av personopplysninger må følge personopplysningsloven. Vi, som behandlingsansvarlig, vil sørge for at vi bruker personopplysninger om deg i samsvar med lovens regler.

2. Hvilke personopplysninger har vi om deg
Avhengig av hvilken informasjon du gir oss, hvordan du bruker våre tjenester, og hvilke tillatelser du gir oss, har vi disse opplysningene om deg:

Kommunikasjon: Informasjon du gir oss når du har kontakt med oss eller melder deg på et av våre kurs.

Opplysninger om bruk på nettsidene: Informasjon vi får når du bruker vår nettside, som hva slags enhet du har (f.eks. mobil eller PC), IP-adresse, hvilke sider du besøker og hvilke funksjoner du bruker der.

Opplysninger fra partnere: Informasjon vi får fra våre samarbeidspartnere. Partnerne gir oss informasjon om hvilke kurs og arrangement du har besøkt.

Profileringsopplysninger: Informasjon og antakelser vi lager automatisk basert på de andre opplysningene (nevnt ovenfor) vi har om deg, som dine preferanser og interesser og hvilke demografiske grupper du tilhører, med mindre du har motsatt deg dette.


3  Hva bruker vi personopplysningene til
Vi bruker personopplysningene dine til følgende formål:

  1. Tilby nettside: Vi bruker opplysninger for å tilpasse vår nettside til det tekniske utstyret du bruker. Vi kan også bruke opplysningene til å tilpasse innholdet på vår nettside til hva vi tror du er interessert i.

  2. Gjennomføre kursbestillinger: Vi bruker opplysninger for å gjennomføre ditt kjøp motta betaling og lagre kjøpshistorikk.

  3. Kundeservice: Vi lagrer opplysninger som du gir og mottar dersom du har kontakt med oss for å yte service og administrere ditt kundeforhold.

  4. Statistikk: Vi utarbeider statistikk og kartlegger markedstrender for å forbedre og videreutvikle våre produkter og tjenester. Så langt det er mulig gjør vi dette med anonyme opplysninger, uten at vi vet at informasjonen er knyttet spesifikt til deg.

  5. Markedsføring: Vi bruker din kontaktinformasjon (f.eks. telefonnummer og epostadresse) til å sende deg anbefalinger og informasjon om våre tjenester. Vi kan bruke profileringsopplysninger for å gjøre anbefalingene og informasjonen mest mulig relevant for deg, med mindre du har motsatt deg dette. Hvis du ønsker det, vil vi også sende deg anbefalinger og informasjon om våre samarbeidspartneres arrangement eller tjenester.

Det rettslige grunnlaget for formål 1, 3 og 4 er vår berettigede interesse i å kunne tilby, videreutvikle og markedsføre våre tjenester.

Det rettslige grunnlaget for formål 2 og 3 er for å oppfylle vår kontrakt med deg.

Det rettslige grunnlaget for formål 4 kan også være ditt samtykke, dersom du har gitt oss dette. Det kan være nødvendig for å sende deg markedsføring dersom du ikke lenger har brukerkonto hos oss, eller dersom vi sender deg markedsføring om våre samarbeidspartneres forestillinger. 

4  Hvem deler vi personopplysninger med
Vi kan utlevere opplysninger i enkelttilfeller, eksempelvis til offentlige myndigheter, ved mistanke om lovbrudd.

Hvis du samtykker, kan vi dele dine personopplysninger med våre samarbeidspartnere som beskrevet i ditt samtykke. Dette kan f.eks. være kursarrangører, foredragsholdere eller eventarrangører slik at de kan sende deg anbefalinger og informasjon som er relevante for deg, eller slik at de kan foreta egne markedsanalyser og tjenesteutvikling.

Vi kan for øvrig dele anonymiserte opplysninger med samarbeidspartnere for bl.a. markedsanalyser og tjenesteutvikling.

5  Hvor lenge lagrer vi personopplysninger
Vi lagrer opplysninger om deg, kun så lenge det er nødvendig for å oppnå formålet de ble innhentet for, eller dersom vi er pålagt å lagre opplysningene. Opplysningene vil slettes eller anonymiseres når de ikke lengre er nødvendige for å oppnå formålet. Under er en oversikt over hvor lenge vi lagrer dine opplysninger:

Opplysninger om bruk på nettsidene: Vi lagrer informasjon om din bruk av våre nettsider i opptil 24 måneder.

Kommunikasjon: Vi lagrer kommunikasjon med våre kunder i tre år, med mindre vi trenger å lagre det lenger, f.eks. i forbindelse med lengre prosjekt.

6  Dine rettigheter
Du kan ha rett til å be oss å:

  • Gi deg ytterligere informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger.

  • Gi deg en kopi av personopplysninger om deg.

  • Oppdatere dine personopplysninger.

  • Slette opplysninger som vi ikke lengre har grunnlag til å oppbevare.

  • Begrense eller stoppe behandlingen av dine opplysninger

  • Motsette deg automatiske individuelle avgjørelser, inkludert profilering.

  • Trekke tilbake eventuelle samtykker du har gitt oss.

Vær klar over at det finnes begrensninger i disse rettighetene. Ta gjerne kontakt med oss hvis du vil ha mer informasjon om dette.

Hvis du mener at vi behandler personopplysninger i strid med personopplysningsloven, har du rett til å klage til Datatilsynet. Før du eventuelt gjør dette, vil vi gjerne at du kontakter oss slik at vi kan besvare dine spørsmål eller oppklare eventuelle misforståelser.

7  Cookies
Vi bruker cookies på våre nettsider for å sikre funksjonalitet på nettsiden, analysere nettrafikk og se hvilke områder på vårt nettsted du har besøkt.

8. Underleverandører
Behandlingsansvarlig benytter seg også av tjenester levert av 3. Part. Her er en oversikt over underleverandører med godkjent sikkerhetsbelagt lagring;

Microsoft Teams:
Microsoft Teams benyttes blant annet til håndtering av e-post, dokumenter. Informasjon lagres i disse systemene og e-postkorrespondanse eller dokumenter kan være lagret hos Microsoft Teams.

OneDrive / Microsoft:
OneDrive benyttes blant annet til håndtering av e-post, dokumenter. Informasjon lagres i disse systemene og e-postkorrespondanse eller dokumenter kan være lagret hos OneDrive.

MailMojo:
MailMojo benyttes for e-postmarkedsføring eller utsendelse av nyhetsbrev. Navn og e-post kan deles med MailMojo for utsending av e-post. Din e-postadresse blir automatisk slettet dersom du ikke åpner mail over lengre tid.

Google Analytics:
Google Analytics benyttes for analyse av trafikk. IP-adresser og besøksmønster lagres.

Kommunikasjon gjennom e-post:
Som kunde vil du kunne motta e-post rundt ditt kundeforhold. F.eks vil vi sende deg e-post relatert til avtaler, informasjon rundt din kundekonto, o.l. Dette er definert som berettiget interesse og det vil ikke bes om samtykke til.

Vi benytter også e-post til markedsføring og kommunikasjon. Som kunde av Behandlingsansvarlig vil du med jevne mellomrom motta nyhetsbrev så fremt du har gitt et aktivt samtykke til det. Din e-post slettes automatisk dersom du over tid ikke åpner eller svarer på e-post.

9.  Endringer i personvernerklæringen
Vi vil kunne oppdatere personvernerklæringen fra tid til annen. Du vil alltid finne siste versjon av vår personvernerklæring på nettsiden.

10. Kontaktinformasjon
Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, kan du benytte følgende kontaktinformasjon:

Kontaktperson: Julie-Anne Olvik
Telefonnummer: 95 05 87 41
E-post: julie-anne@kystinkubatoren.no

Anders Marstrander